Gyerekkel, egyedül

Gyerekkel, egyedül

Hogy maradhat egyedül valaki egy pici babával?

Az én történetem

2016. december 06. - me and my son

A kisfiam egy hónapos. Hívjuk itt most Bendegúznak. Én vagyok a legboldogabb a világon, hogy ő itt van. Legyen az én nevem Zsanett. Az apukája viszont már nem így érez. Nevezzük őt Gerzsonnak.

Lemondott róla, szó nélkül végignézte, hogy édesanyámhoz költözök a kisgyerekünkkel. Hogy juthat idáig egy kapcsolat? Hogyan képes erre egy "apa"? Mi játszódhat le benne, bennem?

Először is szögezzük le, hogy ez a blog nem arra hivatott, hogy siránkozzak. Miért is tenném, nem vagyunk rossz helyen, sőt, a nagyi igazán örül nekünk, ahol tud, segít. Nem is azért osztom meg veletek a történetemet, mert a dühömet vagy a felgyülemlett feszültséget kívánom levezetni. Nem, nyugodt vagyok, a helyzethez képest meg kifejezettem kiegyensúlyozott. Mindössze szeretném felhívni a figyelmet arra a komoly problémára, hogy egyre több gyerek kényszerül egyszülős családban felnőni (leginkább édesanyjuk mellett). Emellett jó lenne, ha tapasztalatokat cserélnénk, tanácsokkal és jó szavakkal biztatnánk egymást, akik hasonló cipőben járunk.

De visszatérek az én esetemhez. Sajnos már a várandósság ideje sem volt zökkenőmentes kettőnk között, főként az én kitartásomnak köszönhető, hogy legalább eddig együtt voltunk Gerzsonnal. És kérdezhetitek, hogy akkor miért vállaltam a kicsit, mit is kerestünk egymás mellett... Mert szerettük, szeretjük egymást. De éppenséggel nem egyszerű eset Gerzson se, én se. Az egyik barátnőm fogalmazott még úgy röhögve, hogy mi olyan "olaszosan" élünk: odavagyunk a másikért, de néha borul a bili, és átcsapunk a másik végletbe.

Szóval Bendegúz pont egy ilyen párost választott magának szüleinek. Mert hiszem, hogy ezek a kis csöppségek döntik el, mikor és hova születnek. Ő pedig úgy időzített, hogy anyukája és apukája pont egy rosszabb időszakot éltek át. Amikor pedig kiderült, hogy jön, nem volt kérdéses, mi legyen. A fellegekben jártam, annyira vártam, hogy megszülessen ez a tündérmazsola. Apa pedig hasonlóképpen örült, de neki nehezebb volt kimutatnia az érzéseit. Ez természetes, mivel a kicsi bennem fejlődik, velem van még csak igazán kapcsolatban. Gerzson egészen a születése pillanatáig szinte nem is hitte el, hogy ez igaz.

Az első igazi intő jelet elég hamar megkaptam. Bendegúz pénteken este született meg, vasárnap pedig apukája be se jött a kórházba. Megijedt, nem tudta feldolgozni. Nem egyedi eset, tankönyvi példa, hogy férfiak így reagálhatnak, tehát elnéztem. Otthon pedig folytatódott a fent említett egyszer fent-egyszer lent téma. De melyik anyuka akar ilyen életet a gyermekének? Hogy mindent az határozzon meg, hogy Gerzson éppen milyen lábbal kelt fel? Mert velem még csak-csak játszhatja ezt. De a kicsinek nyugalomra és biztonságra van szüksége.

Egy hónap alatt odáig jutottunk, hogy besokalltam. Már nem akartam a hangulatingadozások középpontjában ringatni Bendegúzt. Úgy éreztem, így nem tudom biztosítani a kellő törődést a kisfiamnak. Akkor egy apróságon robbant a bomba, és felindultságomban kijelentettem, hogy megyünk. Nem volt visszakozás. Simán engedett minket eljönni. Rá se nézett a kisfiára, nem köszönt el tőle.

Én pedig elkeseredtem, nem is értettem, hogy lehet az, hogy valakinek ennyire nem fontos a saját vére. Hogy képes valaki ennyire egyszerűen elszakadni a gyermekétől? Nekem ez sehogy se fért a fejembe. Viszont úgy döntöttem, hogy ha ez se vált ki belőle semmilyen reakciót, tényleg nem tehetek mást, a költözés a legjobb megoldás.

Ez a történet semmiségnek tűnhet, mennyivel nagyobb gondokkal küzdenek emberek... De mindenkinek a saját problémája a legégetőbb. Márpedig az elég baj, ha nem tudok a gyermekem apjával zöld ágra vergődni.

De melyik a kisebb rossz: maradjunk együtt egy romlásnak indult kapcsolatban, vagy váljunk szét, ezzel másféle veszteséget okozva gyermekünknek?

Ebben volnék kíváncsi a ti véleményetekre, esetleg tapasztalataitokra. Mert szerintem nincs jó választás. Legnagyobb szomorúságomra a kicsi mindenképpen sérül. Apa nélkül felnőni lehet, de semmiképpen sem üdvös.

Kommentben várom a ti meglátásotokat. Nem szeretném, hogy ítélkezzetek, se felettem, se Gerzson felett, mert annak semmi haszna. Egyszerűen beszélgessünk egy nehéz témáról. Köszönöm!

Vigyázzatok magatokra és egymásra!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekkelegyedul.blog.hu/api/trackback/id/tr6012028481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zacskóstej 2016.12.07. 15:15:43

Hát nem tudom. Mindenképp kitartást kívánok. Úgy gondolom hogy jó nagy butaságot csináltatok. Úgy vállaltál gyereket, hogy már tudtad hogy nem vagytok egy megfelelő pár. "Olaszos"

"hiszem, hogy ezek a kis csöppségek döntik el, mikor és hova születnek."...Nem, nem ők döntik el. Ti szülők döntitek el, hogy elég érettek és összeillőek vagytok e gyerek vállalásához.

Azért kitartást és sok erőt kívánok,mert szükség lesz rá!

vanRob 2016.12.07. 15:22:21

"Úgy éreztem, így nem tudom biztosítani a kellő törődést a kisfiamnak."
Itt a gond. Gerzson úgy érezte, hogy neki viszont semmilyen törődés vagy figyelem nem marad. Apaként pontosan tudom, hogy mit jelent egy (aztán még egy) gyerek megérkezése egy pár életébe. A megérkezés nem a születést jelenti, hanem azt az időszakot, mikortól már pontosan tudja mind a két fél, hogy rövidesen már nem csak kettőjükről szól a történet.
Páromom azt láttam, hogy teljes figyelemmel, minden rezdülésével a gyerek (majd gyerekek) felé fordul. Tudtam, hogy ez lesz, elmondták. Próbáltam rá felkészülni, de átélni, ebben élni hetekig, hónapokig nagyon nagy erőt és a másik iránti feltétlen szeretetet feltételez. Úgy élni, adni mindennap, hogy nincs viszonzás, nos a legtöbb apának a születést követő rövidebb hoszabb időszak ezt jelenti.
Nem kellemes érzés a teljes mellőzöttség, az odafigyelés a párkapcsolat egyik pillanatról a másikra való teljes megváltozása. Tudni kell felkészülni rá, kinek jobban megy, kinek nehezebben. Van olyan, akinek nem is megy. Velük tényleg nem érdemes próbálkozni. De az első két kategóriával ccsodákat érhetnének el az anyák, ha nem csak a csomaghordó, szelepleeresztő szerepet osztanák ki, hanem tudomásul vennék, hogy a figyelemből, törődésből az apának is kell, hogy jusson.
Soke erőt kíván az anyától is, de ki mondta, hogy a gyerekvállalásnak csak rózsaszín oldala van...?

Nancsibacsi 2016.12.07. 15:25:50

"És kérdezhetitek, hogy akkor miért vállaltam a kicsit,"
Vállaltad? Egyes szám? A pasi mit szólt hozzá?

"mit is kerestünk egymás mellett... Mert szerettük, szeretjük egymást."
Na... azért ebben a kérdésben legfeljebb egyik oldalról tudsz nyilatkozni. Szerintem szimplán annyi történt, hogy egy hejjespashe-t (rosszfiút) választottál, és úgy gondoltad te majd megszelídíted, és mintaapukát csinálsz belőle - hisz ezt láttad a filmeken. Most már látod: ami a filmeken van, az mind mese: a rosszfiú az rosszfiú marad.
Értem én a döntésed: ránézel, és máris orgazmusod van: de ennek ára van. Méghozzá az, hogy az ilyen pasira ha más nő is ránéz, annak is instant orgazmusa lesz tőle, vagyis azt a nőt kapja meg akit akar, vagyis semmi értelme sincs egy nő mellett leragadnia. Nyilván a nők sokfélék, és ha tényleg jó vagy - mondjuk jó veled a szex - akkor akár tartósan is meg tudod fogni, mert a jót minek variálni? Nade gyerek szülés? Nebaz: hiszen randa tehén leszel, nem lehet veled hónapokig szexelni, esetleg utána se lesz hozzá kedved, kialvatlan leszel, nem fordítasz rá elég időt mert elviszi a gyerek, stb-stb. A vonzó nőnek kampec. Szóval egy hejjespashenak ha gyereket szülsz, akkor azzal tuti el is üldözöd magad mellől.

2016.12.07. 15:31:35

@vanRob: egyetértek veled. a szülésfelkészítőn erre is fel kéne készíteni a nőket. azzal, hpogy jön a gyerek, az apa még ugyanott lesz. tudomásul veszi a kevesebb figyelmet, de a nulla figyelmet nem kell elfogadnia.
kérdés, hogy a szerző mennyire volt szerelme a férjének. hirtelen jött gyerek egy friss kapcsolatba vagy életreszóló lelkitársak voltak. ha az előbbi, akkor bármi lehet a vége, ha az utóbbi, akkor nem hiszem el, hogy ne költözzenek össze újra.

2016.12.07. 15:44:28

@KUNTYI: ja és itt nem arra gondolok, hogy minden nap dugnod kell a férjeddel, ezt normális pasi nem várja el. de egy-egy ölelkezés, puszi, köszönöm jól esik neki, értékelni fogja. tudnia kell, hogy kemény időszak jön, amiből neki is ki kell venni a részét fele-fele arányban. az barbár felfogás, hogy mivel én vagyok a férj, elég ha dolgozok és hozom haza a keresetem. főzni, mosni, mosogatni, babát altatni, etetni kell a férjnek is. ha levesz vmennyi terhet a felesége válláról, meg fogja hálálni. ha nem, akkor kemény évek jöhetnek, megcsalással, sértődésekkel. nekem nem hálálták meg, mégis a feleségem melett maradtam, befogtam a számat és így 5 év után kezd normalizálódni a helyzet.

vanRob 2016.12.07. 15:44:29

@KUNTYI: A szülésfelkészítőn ilyen területre is ki kellene térni. Igenis fontos lenne mindkét félnek a lelki felkészítés.

vanRob 2016.12.07. 15:54:39

@KUNTYI: No, hasonló cipő. Nálunk hamarabb nyugodtak meg a kedélyek, de csak mostanában kezdi párom megérteni, hogy mit mulasztott el megtenni, kimutatni ezalatt a pár év alatt.
Mellette voltam, tettem amit kellett, kivettem a részem a házimunkából, gyereknevelésből, éjszakai sétálásból. Csináltam a bevásárlásokat a cipekedést. Ha már nagyon besokallt, elintéztem, hogy otthon tudjak maradni és ő kimozdulhasson egy kicsit a napi taposómalomból.
Az évek alatt sokszor azt láttam rajta, hogy nem is érti miért és mivel van problémám. Eleinte annak állította be, hogy féltékeny vagyok a gyerekre. Persze ez részben igaz is volt, de ezt leírtam fentebb, hogy miért van így. De bennem sohasem fogalmazódott meg egyértelműen, hogy a gyerekemre volnék féltékeny, mert kitúr a párom szívéből. Volt valami fura mellőzöttség érzés, de a gyerekeimet minden pillanatban szerettem és szeretem ma is.
Szóval kedves mostani és leendő anyukák, a párotok nem lábtörlő, hanem egy érző ember, akinek ugyanúgy szüksége van figyelemre és szeretetre a baba megérkezése után is. El tudjuk fogadni, meg tudjuk érteni, hogy kevesebb jut a szeretett nőből, de ha minden csapot elzártok, akkor ne csodálkozzatok ha a pasi máshol, másnál keresi az érzelmi (+ szexuális) feltöltődést.

Imre76 2016.12.07. 16:22:12

A működésképtelen kapcsolat helyrehozatala céljából szült gyereknél nincs önzőbb és szánalmasabb,jöhetsz itt az ezoterikus baromságokkal,de ez a gyerek valószínűleg akkor készült,amikor épp visszasírtad magad. Kíváncsi lennék,a gyerek előtt volt e munkád egyáltalán,vagy csak a pasi vérét szívtad?Nagyi örül...biztosan,hogy eltarthat gyerekestől,ki ne örülne ennek...Azt javaslom tartsál komoly önvizsgálatot,és próbálj meg szembenézni vele hogy az önző célból leszült gyerekednek tönkretetted az életét,bár valószínű inkább,hogy keresel majd egy másik balekot,aki mellett folytathatod tovább ezt az életmódot

Szilvus73 2016.12.07. 16:43:23

Na pontosan ezért tart itt a Világ, ezért van egyre több depressziós, elmebeteg gyerek az iskolákban mert ilyenek a szüleik. Most komolyan azért szülni, csak mert összejött véletlenül?! ne vicceljünk már ez a 21. század, nem hallottál még abortuszról, ha már az óvszer kimaradt a felvilágosító órán?

"szeretném felhívni a figyelmet arra a komoly problémára, hogy egyre több gyerek kényszerül egyszülős családban felnőni (leginkább édesanyjuk mellett)" - pontosan mert a nők önzők és meg sem kérdezik a párjukat hogy nekik mi a véleményük, ma már senkit sem érdekel hogy a pasik mit akarnak.

Gratulálok, és sok sikert a szerencsétlen gyereknek is, hogy ilyen körülmények között kell felnőnie csak mert a saját szülei nem akarták, ő meg nyilván nem tehet róla, akárhogy is úgy állítod be mintha a baba tervezte volna el az egészet :D

Nekem is van gyermekem, de hosszas tervezés, mérlegelés előzte meg és persze többször átbeszéltük a FÉRJemmel mielőtt belevágtunk, hogy tényleg ő is ezt akarja-e. Hiszen csak azért nem vagyunk kötelesek gyereket vállalni mert ÉN akarom, csak akkor jöjjön ha MI akarjuk. Ez nem játék amit ha megunsz majd kidobod? Felelősséggel tartoztok érte mind a ketten. Persze nyilván ez azzal is jár hogy nem szülök gyereket csak úgy a nagy Világba minden háttér nélkül. Nem tudom, te hogy állsz anyagilag de mi nem véletlenül vártunk addig amíg saját lakásunk és megfelelő mennyiségű tartalék pénzünk lett ahhoz hogy a lányunknak mindent megadhassunk.

És már ne haragudj de ha ezt a blogot nem azért indítottad hogy siránkozz, akkor mégis miért?! Mennyivel másabb tapasztalatai vannak egy egyedülálló szülőnek mint egy normális szülő párosnak? Ugyanazokat fogod tapasztalni főleg úgy hogy édesanyádnál laksz aki nagyobb segítség mint egy apa hiszen már felnevelt egy gyereket.

Sok sikert a gyereknek....

bendix 2016.12.07. 16:53:55

@Imre76: Nagyon egyetértek. Bűzlik ez a poszt az izzadságszagú magyarázkodástól. Ezt az "olaszos" dumát különösen szeretem. K ivétel nélkül a szar házasságban/kapcsolatban élők mondják magukra. Hogy ez működjön is, ahhoz olasznak kell lenni. :-)

Haibane 2016.12.07. 17:50:11

"Mert hiszem, hogy ezek a kis csöppségek döntik el, mikor és hova születnek."

ééééés már át is hárítottuk a felelősséget rossz döntésünkről, gratulálok

Neonknight 2016.12.07. 17:53:05

1 hónapos a gyerek, még bőven abban a korban van, hogy mindenféle törés nélkül megszokja, ha "új apukája" lesz. Az én fogadott fiam 2és fél volt mikor megismertem az anyját.

Almandin 2016.12.07. 17:55:01

A poszt egy nagyon szomorú dologról szól: egy "apa" beijedt a felelősségtől és nem vállalta a gyerekét. Ebben a történetben az anya elégelte meg a dolgokat és a gyereket fogva elment, de az 'apa" hozzáállása siralmas. Be se megy a kórházba megnézni a gyerekét, aztán szó nélkül elfogadja, hogy elviszik tőle.
Biztos, hogy a nő sem hibátlan, de a férfi felelőtlen, gyerekes hozzáállása elképesztő. Több olyan történetről olvastam az elmúlt években, hogy a férfi gyerekvállalás után a gyerek csecsemőkorában elmenekült, mert nem bírta a gyereksírást és a felelősséget. De ilyesmiről csak az elmúlt 10-20 évben hallottam. Régebben a társadalom kirekesztette volna azt a felelőtlen férfit, aki lelépett a kisgyerekei mellől, csupán kényelemszeretetből. Ma sok a nagyra nőtt kisfiú, aki képtelen felnőtt módra felelősséget vállalni, aztán itt a következmény.

Almandin 2016.12.07. 18:05:42

@Nancsibacsi: Sehol sem írja a posztoló, hogy "rosszfiú" lett volna a férfi. Az meg miért baj, hogy valaki úgy választ társat, hogy neadjisten még vonzódik is hozzá?
Látatlanban nekem ez az apaféleség inkább egy tutyimutyi mamakedvence típusnak tűnik, mert a gyerekes reakciói inkább arra utalnak, hogy a felnőtté válás körül van valami gubanc nála. Aki az anyjáról sem vált le rendesen, gyakran nem tud megbirkózni a szülői szereppel, mert lelkileg még maga is gyerek. Valószínűleg a szülei el is kényeztették, így betojt a babasírástól, pelenkázástól meg hasonlóktól. Néhány évre sem tudta feláldozni a saját kényelmét.
Tény, hogy a macsó típusúak közt is sok felelőtlen van, de ők inkább még a terhes nőt hagyják ott, de ha megnősülnek, általában vállalják a felelősséget a feleségért és a gyerekekért. Nem egy kifejezetten imádja a gyerekét. Náluk inkább az a probléma, ha megnősülnek, hogy folyamatosan hűtlenkednek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.07. 18:12:31

"Otthon pedig folytatódott a fent említett egyszer fent-egyszer lent téma."

Férfit kellett volna választani apának, nem egy durcás gyereket.

Almandin 2016.12.07. 19:05:24

@Haibane: Ha mindenki eldönthetné, hová szülessen, Bangladesh meg társai üresen konganának, a gazdag helyeken meg túltelítődés lenne.

antisystem 2016.12.07. 19:27:31

@Almandin: tudod, ahogy egy párkapcsolat sikeréhez is ketten kellenek, úgy a kudarcához is. És nem, nem csak azért van a férfi a világon, hogy a kívánt pillanatban anyává tegye a nőt, aztán a lehető legtöbbet tolja a nő alá az általa sikeresnek elképzelt utódnevelés megvalósításához, nem a nő meg a gyerek UTÁN jön a sorban...
Tudod, az is igaz, hogy harmincon-éve még olyant se nagyon hallottál, hogy egy nő deklarálja, hogy a gyerek már embrió-korban is fontosabb neki a párjánál - a kificamodott értékrend valahol itt kezdődött el... a Kérdező sem csinált mást, csak deklarálta, hogy a gyereke általa vélt érdeke előrébb való számára a párkapcsolatánál. Ennyi. (nem kell nagy jóstehetség ebből, hogy feltehetőleg nem a szülés utáni hetekben változott meg 180 fokkal)
Ja, és a "Én pedig elkeseredtem, nem is értettem, hogy lehet az, hogy valakinek ennyire nem fontos a saját vére. " - minden tévhittel szemben a férfiak egy jó részét nem különösebben érdekli ez a "kinek a vére" dolog, elég sok példa szól arról, hogy az a férfi, aki nem foglalkozik a "vér szerinti" gyerekével, ugyanakkor jó apja egy másik kapcsolatban egy általa nevelt gyereknek. A férfi számára a gyerekhez fűződő kapcsolatát sokszor az anyjához való kapcsolata határozza meg, és ez csak később, a kamaszkor táján változik meg, amikor a gyereknek már saját személyisége és markáns véleménye van.

Almandin 2016.12.07. 20:52:46

@antisystem: Úgy érzem, te belemagyarázol olyan dolgokat a hozzászólásomba, amik nincsenek benne. Én is írtam, hogy valószínűleg az anya sem hibátlan. Olyat sehol sem írtam, hogy el kellene hanyagolni a férfit, ha megszületik a gyerek. Sajnálatosnak tartom, hogy sok nő valóban ezt teszi. Viszont akkor nem szereti igazán a párját, és/vagy csak donornak és fejőstehénnek nézi, egy eszköznek ahhoz, hogy anyává váljon.
Más: aki úgy válaszol valakinek, hogy "tudod"-dal kezdi a mondatait (ez most rád vonatkozik), az ezzel a megfogalmazással azt deklarálja, hogy butábbnak tartja magánál azt, akinek válaszol, és kioktatja.

antisystem 2016.12.07. 20:59:23

Tudod, :))) ez egyszerűen arról szól, hogy én, mint 50 éves férfi rendelkezem pár olyan saját élettapasztalattal, amivel egy szülőkorban lévő nő nem - részint mert nő, részint mert nem élt még át ilyen helyzetet, legfeljebb látott. Szóval nem, nem "okos/buta" a téma, egyszerűen a témában megélt élettapasztalat:) - én se veszem a szívemre, hogy ha nekem, mint férfinek egy már szült nő (legyen akár 18 éves) a szülés kapcsán "tudod"-dal reagál, lévén nem szültem még:)))

Almandin 2016.12.07. 21:12:05

@antisystem: Azzal tökéletesen egyetértek, hogy egy férfi élettapasztalatait személyesen soha nem fogom átélni. Viszont az eléggé tud látszani kívülről is, ha valaki gyáva, éretlen és felelőtlen. Tény, hogy a kisbabás időszak nehéz egy pár számára, ilyenkor sok lehetőség van a kapcsolat elrontására.
Ha valakinek gyereke születik, felelős érte. Még akkor is, ha menet közben rájön, hogy nem ilyen lovat akart(van ilyen, csak tabu róla beszélni). Ez teljesen független attól, hogy mennyire szereti a gyerekét, mennyire kötődik hozzá, meg hasonlók. Ilyen viselkedésre nem mentség az sem, hogy megromlott a kapcsolata a gyerek anyjával. Gondolom, az is benne lehetett a dologban, hogy rájött a hapsi, hogy a gyerek pénzbe kerül, és még azt is sajnálta tőle. Ez is oka lehetett a hatalmas közönynek, amivel a gyereket körbevette. Ha az anyának van esze, legalább a tartásdíjat bevasalja ezen a nagyra nőtt gyereken. Lehet, hogy az elől is szaladna a nyomorult, de ha ennyire nem akar gyereket, miért nem kötteti el magát? (Igaz, sajnos a bigott KDNP jóvoltából ez a lehetőség a fiatalabb korosztályok elől már el van zárva).

Almandin 2016.12.07. 21:23:26

A posztoló kérdésére pedig a válaszom: én otthagynám ezt a férfinak nem nevezhető kisfiút, de arra vigyáznék, hogy fizesse a tartásdíjat. Ne tudjon kibújni a felelősség alól.
Ha ez velem történt volna meg, én teljesen kiábrándultam volna ebből a pasasból az után, hogy ennyire nem vállalja a saját gyerekét.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.07. 22:24:50

@Almandin: "leesett a tantusz."

Jaj, de rég hallottam! Én még telefonáltam tantusszal, aztán lett 2forintos. De "a leesett a kétforintos" sose tudta teljesen kitúrni a tantuszos alakot.

antisystem 2016.12.07. 22:45:08

@Almandin: "Viszont az eléggé tud látszani kívülről is, ha valaki gyáva, éretlen és felelőtlen. " - én elhiszem, hogy "tud látszani", de a látás is roppant szubjektív, az a szembe vetülő fény a szem több törőközegén átjutva jut eleve az agyba, és azután a tudatosulását meg befolyásolja az illető agyműködése, illetve az összes arra ható dolog, hormonok, ösztönök, tapasztalatok, fóbiák, meg amit akarsz. Neked, vagy a magyar nőknek általában van egy képük arról, hogy szerintük egy férfinak hogy kellene működnie... de a férfiaknak nem ugyanez a képük (általában) saját magukról. Én férfiként ugyanakkora joggal várom el a nőtől, hogy szíveskedjen tudatosan kontrollálni a saját női nemi ösztönét - amit "anyai ösztönnek" is hívnak - amekkora joggal ő várja el tőlem, hogy szíveskedjek tudatosan kontrollálni a saját férfi nemi ösztönömet, és ne akarjak rányomulni minden szembe jövő és vonzónak talált ellenkező nemű személyre. Ha én a NŐT keresem és látom benne, szíveskedjen ő is a FÉRFIT látni bennem, és nem a "férjnek és apának használható" omega-hímet. Na ilyenek...

Father Justice ☢ 2016.12.07. 23:03:00

" Az egyik barátnőm fogalmazott még úgy röhögve, hogy mi olyan "olaszosan" élünk.."

Tehát - idézőjelek nélküli verzióban - cigányosan, csak nem akart megbántani.

"Mert hiszem, hogy ezek a kis csöppségek döntik el, mikor és hova születnek."

Az igen, a még nemlétező gyerek eldönti, mikor és hol foganjon meg.
Ezt gyorsan megoldotta a hörcsög.

"És kérdezhetitek, hogy akkor miért vállaltam a kicsit, mit is kerestünk egymás mellett... Mert szerettük, szeretjük egymást."

Hasonló értékrend, stabil anyagi háttér, felelős gondolkodás a pénzről, összeegyeztethető közép-és hosszútávú célok? Annak megfigyelése, hogyan viselkedik Gerzson gyerekek társaságában, úgy egyáltalán? Teherbeesés ELŐTT a cigányélet átalakítása épelméjű felnőtt emberekhez méltó életvitellé, ha már arról papolsz, hogy "a kicsinek nyugalomra és biztonságra van szüksége"? (...)

Az is szerencsésebb indoklás lett volna, hogy "sajté'". Azt legalább szereti a hörcsög.

Almandin 2016.12.07. 23:11:02

Az, hogy ez ma már egyáltalán nem ritka, a következő cikk és a hozzá kapcsolódó fórum bizonyítja:
www.hoxa.hu/?p1=cikk&p2=4756

Almandin 2016.12.07. 23:23:03

@antisystem: Tény, hogy a szubjektivitás valamennyire mindenkiben megvan. Viszont az is gyakori, hogy egy kívülálló jobban rálát valaki hibáira, mint ő maga, mert az emberben önbecsapó mechanizmusok is vannak. Pl. sérülne a pozitív énkép, ha szembesülne a gyávaságával.
Azt te nem tudhatod, hogy nekem milyen elvárásaim vannak egy férfi felé, hiszen nem ismersz. Arról azonban tanúsíthatlak, hogy nem vonzódom az omegahímekhez, ráadásul senkit nem akarok elpapucsosítani. De az is tény, hogy valaki, ha családot akar alapítani, olyan emberrel akarja ezt tenni, akiben van kellő felelősségérzet a szülői szerephez. Másrészt mitől lenne omegahím az az ember, aki képes a feleségéért és a gyerekeiért felelősséget vállalni? Omegahím szerintem a bátortalan, testileg-lelkileg gyenge pasika, aki az anyja szoknyáján ül.
Szerintem összekevered a nemi ösztönt az anyai ösztönnel. Sok olyan nő is van, akiben erős a nemi ösztön, de anyai ösztön nincs, vagy alig van benne. Lehet fordítva is, de az is lehet, hogy kiegyensúlyozottan jelenik meg a kettő.
Lehet, hogy meglep, de sok olyan férfi van, aki a felesége mellett lefektet egy csomó nőt, de szereti a családját és felelős a hozzáállása a gyerekekhez is. Tehát van olyan férfi, aki nagy nőcsábász, de apának is jó. Meg fordítva is (hűséges férj, de pocsék apa).

antisystem 2016.12.08. 01:44:41

@Almandin: Hát, akkor pontosítsuk: az utódgondozó fajoknál az "anyai ösztön" a női nemi ösztön része, ugyanúgy a nő testében termelődő hormonok hozzák létre alapvetően, mint a másodlagos nemi jelleg összes többi fizikális és pszichés részét.
Te a saját nézőpontodból gyávaságról beszélsz, nekem a saját nézőpontomból ez a kifejezés eszembe sem jutna, én egyszerűen a biológiai véletleneket ignoráló szabad döntéseket látok - ilyen, olyan, vagy amolyan különböző okokból, esete válogatja. Ha úgy tetszik, bizonyos szempontból inkább bátorságot, hogy az illető mer nemet mondani a mai társadalmi elvárásokra. A férfiaknál ez korántsem alapértelmezett, inkább benne ragadnak a számukra rossz helyzetben a konfliktusok kerülése kedvéért - nem véletlen, hogy bár egy rossz kapcsolattól általában mindkét fél szenved, mégis olyan cc 80%-ban a nők borítanak végül.
(az másik kérdés, hogy szerintem is jogos lehet a tartásdíjat elvárni, ha a férfi a terhesség első felében - minden lényeges körülmény ismeretében - igent mondott a gyermekvállalásra. Ha viszont a férfi eleve ellene volt, és a nő ennek tudatában egyedül döntött, akkor viszont bár sajnos jogszerű, de teljes mértékben arcátlan dolog a férfitől bármit is elvárni, azt gondolom.)

Szóval, hogy válaszoljak a bloggernek is valamire, amit kérdezett, én férfiként akkor reagálnék hasonlóan, mint a párja, ha:
1, nem tőlem van a gyerek, és ezt nem tudom a terhesség kiderülésekor.
2, biológiailag tőlem van, de a gyerekvállalás szempontjából lényeges dolgokban nem volt őszinte
3, eleve nemet mondtam a gyermekvállalásra, és a nő ennek tudatában vállalta mégis be.
...kb ezek azok az esetek, amikor a saját érdekeimet nyugodtan - és hősiesen, a környezetem összes "anyatípusú" nője haragjával dacolva:))) - az övék fölé helyezném.

Almandin 2016.12.08. 02:08:21

Én nem tekintem bátorságnak azt, hogy valaki ennyire nem törődik a saját gyerekével.
Alapesetben én is bátornak tartom azt az embert, aki a társadalmi elvárásokat nem követi szolgai módon. Azonban itt főleg nem erről van szó. Ha van valakiben belső erkölcsi tartás, akkor abban az esetben is vállalja a gyerekét és korrekt vele meg az anyjával, ha uram bocsá nem érez szeretetet a gyermeke iránt-hiszen az érzelmeket nem lehet kierőszakolni. Aki viszont így elszalad a felelősség elől, az egy gyáva nyúl, és kifejezetten rosszat tesz a gyerekének. Nem azzal van a baj, hogy a szülők szétköltöztek, hanem azzal, hogy mennyire közönyös a gyerekkel. Ezzel a gyereknek okoz súlyos lelki sebeket, legalább tekintettel lehetne rá. Nem azzal van bajom, hogy elválnak az anyával, hanem a következményekkel. Egy gyereknek egészségesebb, ha az apa is jelen van az életében, másrészt a legtöbb mai egyedülálló anya nem képes eltartani egyedül a gyerekét.
Tartásdíj ügyében pedig az a véleményem, hogy minden biológiai apa legyen kötelezhető, pontosan azért, mert a legtöbb nő nem képes önerőből eltartani a gyereket. Én még akkor is kötelezném, ha a férfi nem vállalja az apaságot, mert senki nem kényszeríthető abortuszra. Sajnos a nemi élet velejárója lehet a gyerek. Ma már a fejlett fogamzásgátlási módszerek mellett minimális a veszélye egy becsúszott gyereknek, de aki szexel, annál mindig ott van egy minimális kockázat.

antisystem 2016.12.08. 03:14:17

Nézd, sajnos ma is kötelezik, azt gondolom tudod, hogy milyen eredménnyel... az ember nyilván védekezni fog szinte bármi módon meg áron az ellen, hogy ha olyan kötelességet akarnak számon kérni rajta, amihez nem társult arányos döntési jog, magyarán, hogy ki miben döntött annak vállalja a felelősségét. (az előbb felsorolt 3 esetben én is elmennék inkább közmunkásnak)
De ez itt mellékvágány, a blogger azt írja, hogy a párja szülés előtt támogatta a gyerekvállalást.
Nála inkább az történhetett, hogy túlzottan "én már anyuka vagyok, nekem már a gyerek az első" üzemmódba kapcsolt, és erre a férfiak egy jó része bizony úgy reagál, hogy "ha neked már nem vagyok fontos, akkor keresek valakit, akinek fontos leszek"... (én is így reagálnék ha X ideig ezt érzékelem)
Az előbbi alfa/omegahím dolgot meg úgy értettem, hogy ugye az alfáknak jut a lányokból tizen-, huszonévesként az "only you", meg a haverokbulifanta, miközben az omegák jobb híján güzüként karrierépítenek... hogy aztán tíz év múlva azt érzékeljék, hogy ők már kellenek a korosztályuk nőinek... csak azt nem veszik észre időben szerencsétlenek, hogy már pont nem "only you",-ra meg a haverokbulifantára, hanem spermadonornak - hogy legyen mihamarabb valaki, aki fontosabb lesz a nőknek, mint ő maga - meg anyagi bázist megteremtőnek-biztosítónak... szóval nem elég, hogy az első 25 évük nem volt jó, a következő 25 évüket is a "felelősség, kötelesség, lemondás" fogja megszabni.
Na, egy rakat ilyen "kisgyerekkel elhagyás" pont arról szól, hogy ezek a "férjen és apának alkalmasak" felébrednek.

vanRob 2016.12.08. 10:07:48

"Tartásdíj ügyében pedig az a véleményem, hogy minden biológiai apa legyen kötelezhető, pontosan azért, mert a legtöbb nő nem képes önerőből eltartani a gyereket. "

Na, itt álljunk meg. MIért is kellene KÖTELEZNI? A jól működő párkapcsolathoz (akár van gyerek, akár nincs) is két ember kell, és a nem működőhöz is. Kinek nagyobb a felelőssége vagy a hibája? Marhaság. Miért FIZESSEN az apa, mert a párjával nem működött a kapcsolat? Régimódi szemlélet.
Egyre gyakoribb, hogy az anya önzése miatt vagy önként lép ki az apa, vagy az anya teszi ki, mert képtelen elfogadni, hogy a párjára továbbra is kell figyelnie. Nincs olyan, hogy a baba érkezése után CSAK a baba van. Van a baba, a párom, és én. Ez a mai nőknél rohadtul nem így van. A sorrend (ahogy én látom): én, én, én, baba, én, baba, párom.
Az apa is - akármilyen fura - érző emberi lény, igénye vana a törődésre, a figyelemre, az elismerésre. Ettől lesz egézséges önbizalma, ebből lesz ereje működtetni azt a kapcsolatot és annyi ideig, amíg az anya ráébred, hogy jéééé, hiszen van egy férjem is, aki a baba előtt imádott, és ha nem szartam el nagyon a dolgot, akkor talán még most is imád.
A mai nők anyává válva teljesen kivetkőznek magukból. A mai nők elhiszik amit a reklámok sugallnak, hogy csak a legjobb jár nekik, kevesebbel nem érhetik be. Elhiszik, hogy normális 30-35 évesen még szingliként élni és az jó, elhiszik, hogy a pasi csak azért van, hogy mindenben kiszolgálja őket.

Nos, ez óriási tévedés.

Csak amikor maguktól rájönnek, hogy a való élet nem a reklámok idealizált világában játszódik, akkor veszik észre, hogy egyedül is maradtak, a legroszabb esetben egy gyereket kellene egyedül felnevelniük. És 35-40 évesen már késő párt keresni, és kicsi az esélye, hogy akkora balekot fogjon, aki segít felnevelni más gyerekét.

Gondolkodni kell és felelősségteljes döntést hozni. Indulatból hozott döntések következményeit pedig vállalni kell, nem sírni-ríni mindenkinek.

antisystem 2016.12.08. 20:32:01

@vanRob: Na igen... egyébként a poster kérdés-felvetése sem valami szerencsés - már nem itt a blogon, hanem a kapcsolatában:
"De melyik a kisebb rossz: maradjunk együtt egy romlásnak indult kapcsolatban, vagy váljunk szét, ezzel másféle veszteséget okozva gyermekünknek?
Ebben volnék kíváncsi a ti véleményetekre, esetleg tapasztalataitokra. Mert szerintem nincs jó választás. Legnagyobb szomorúságomra a kicsi mindenképpen sérül. Apa nélkül felnőni lehet, de semmiképpen sem üdvös."
Kezdjük ott, hogy szerintem egy normális családban annak MINDEN tagja EGYFORMÁN fontos, nincs, és nem lehet se "utolsó" se "első". Másfelől nehogy már egy párkapcsolat sorsát az döntse el, hogy a "gyereknek mi a jobb" - ott van még minimum 2 ember... nem tudom, ha nekem azzal jönne egy nő, hogy azért marad mellettem, "mert a gyerek", annak biztos, hogy a kilincs külső oldalának megfogását javasolnám, mert hát bocsi, de nekem is egy életem van, amit olyannal akarok leélni, akinek én magam kellek...
Másfelől láttam már közelről ilyesfajta probléma-megbeszélést, ami - max tisztelet a ritka kivételnek! - kb úgy szokott zajlani, hogy a nő előadja, hogy ezt meg azt meg amazt kell elfogadni a másiknak, hogy a másiknak mitől lesz jobb ettől, az szóba se kerül, de sűrűn van emlegetve a két bűvszó, a "felelősség" meg a "kötelesség". Az még véletlenül se merül fel, hogy egy tisztességes, és jó eséllyel meg is valósuló kompromisszum az úgy néz ki, hogy mindenki enged valamiben, és mindenki nyer valamit.
(a postolónak is akkor van még esélye a kapcsolata helyrehozására, ha lerobban a "de a gyerek az ELSŐ" - egyébként valójában többnyire nem is igaz - álláspontról, és megpróbál a "családban mindenki egyformán fontos" alapról gondolkodni és cselekedni. És akkor kezdi el valakinek előadni, hogy mit várna tőle, ha ott van már mellette az is, hogy és ő mit adna neki.
Na, ilyenek...
süti beállítások módosítása